söndag 18 september 2011

Storebror är rätt bra ibland.

Fräs på äventyr
LillE har länge letat efter sin Fräs-bok, han har varit förtvivlad över att han inte hittat den. Han älskade boken, men så fick han böcker som Bodil Mårtensson skrivit, lätta att läsa-böcker. Så han har varit helt inne i dom.

Men så nu ikväll kom MellanE och frågade LillE om han har hittat Fräs-boken. Nä sa han, den lär jag aldrig få se igen. Jo får du visst det, sa MellanE! Och höll fram den högt älskade boken! Han hade hittat den i hans låda med legobeskrivningar! Längst ner där låg den.

Lyckan var total och den var nästan, men bara nästan så att MellanE fick en kram av LillE. Tänk så mycket en bok kan göra för en liten LillE. Han som trodde boken var borta för alltid!
Nu la han den i bokhyllan och sa att INGEN får röra den och att den kommer han att ha i sin skolväska när vi flyttar för han vill INTE att den kommer bort igen.
Jag vet hur han känner, jag har varit av med böcker som jag trodde att jag aldrig skulle få se igen, men som dykt upp igen och man blir så otroligt glad. :D

Nu är klockan mycket och ögonen går i kors, måste sova lite för i morgon är en annan dag, en dag med ännu mer packning och så.
Ha de så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar