lördag 17 september 2011

Ännu en bok läses om


 Och det är inte vilken som helst, det är Vattenfolkets land av Eric Leijonhufvud, han har ju gett ut dessa tre böcker om Vattenfolket: 1981 – Vattenfolkets land1982 – Fodams uppdrag och 1985 – Vägen till vattnet, jag har som sagt Vattenfolkets land och även Vägen till vattnet, har letat som en TOK efter Fodams uppdrag, men den är omöjlig att få tag på, den har gått upp i rök, ja eller kanske inte, folk håller nog HÅRT i sina ex för jag hittar den inte någonstans. ska se om de möjligen har den på bibblan här i Helsingborg, har faktiskt inte kollat det. :D


Jodå de har den! TJOHO! 
Då måste jag ner och skaffa ett lånekort i rappet! Måste hinna låna och läsa innan vi flyttar.


Det ex av Vattenfolkets land som jag läser just nu är pocketboken jag köpte för 13 år sen, det är ett skamfilat ex, en bok som är både fläckig och som börjar falla i sönder. Den är välläst och älskad. Jag har även den som inbunden, men har liksom inte kommit mig för att läsa den. Vet inte varför det jämt blir pocketboken jag läser, men det känns liksom som en gammal god vän som jag inte vill överge. :D
 Sitter och funderar på vad jag ska göra med den stackars pocketboken, tar emot att slänga den, även om den är trasig, den har ju varit älskad i så otroligt många år. Tror den kommer att få en hedersplats i bokhyllan efter att jag läst den, sen får den inbundna bli läst istället.

Låter väl hur löjligt som helst och nu tror ni väl att jag gör så här med ALLA mina pocketböcker, men nej, går de sönder så får de somna in. Men just denna bok är det något speciellt med denna, den är så bra och så älskad att den förtjänar ett annat öde än soprummet.
Denna, Vägen till vattnet, började jag med för ett bra tag sen, men jag greppade inte den riktigt, men iom den är sist i serien är det kanske inte så konstigt. 
Den ska få en chans till när jag läst Fodams uppdrag. 


Har ni någon bok som ni också är så där tok kär i och som ni inte kan förmå er att slänga trots den inte är i läsbart skick?


Nä nu ska jag fortsätta läsa, den går inte att låtabli, man kan knappt lägga den ifrån sig om så bara bara för en liten, liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar