fredag 16 september 2011

Blir lite tråkigt med bara recensioner va?

Ska nu försöka knåpa ihop något annat bokigt. :D

Bokmässan närmar sig ju som alla vet, det riktigt sjuder av bokmässan-feber på alla loggar, man bara väntar på startskottet, på The Big Bang.
I år blir det andra gången för mig och det ska bli så roligt. Har så många att besöka och så många böcker att köpa.
Så den stora frågan är; räcker pengarna? Men så kom jag på att vi kan ju leva på soppa som jag kokt på en spik i en månads tid, så får jag råd med alla böcker.

Nä men kanske inte riktigt så farligt, men jag undrar lite hur mycket ni där ute är beredda att "offra" för att få med er alla de böcker ni vill ha med er hem från mässan. Har ni lagt undan en liten mäss-slant nu i ett år så ni har råd med alla de böcker ni vill ha, eller blir det spik-soppa ett tag framåt bara för att ni SKA ha de ni vill?

För mig blir det nog ett litet mellanting, plus att min kära mamma ska följa med. ;)
Jag tar med mig så mycket som jag tror det kommer att gå åt, sen får jag röra mig med det. Vill jag sen ha mer så är det ju trist om pengarna är slut. ;)

Vet ni redan nu vilka böcker ni ska ha? Eller blir det många impulsköp för er?
Jag har en del färdiga sas, men sen tror jag det blir något litet impulsköp också. Härligt härligt!


I år ska jag även köpa lite barnböcker, har ni några tips på bra och trevliga barnboksförfattare som kommer att vara där, under lördagen? Har två små killar, ja små och små, som fyller 7 år den 25 så jag tänkte att vi skulle passa på att köpa presenter där, gärna någon bok var som är signerad. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar