måndag 27 juni 2011

Sista chansen - Marian Keyes

ISBN: 9789113009353
Förlag: Norstedts Förlag
Antal sidor: 550
Betyg: AAAA

Mitt omdöme
Detta var den första bok jag läste av Keyes och det var ett bra tag sen. Men jag tycker den är bra nog att få vara med här på min lilla blogg.
Jag gillade Keyes sätt att skriva på, att hon med enkla medel kunde beskriva både miljöer, karaktärer, känslor och relationer på ett så ypperligt sätt som hon gjorde. Det var med humor och glimten i ögat boken igenom. Man satt och log sig igenom boken.
Detta var även den bok som fick mig  att fastna för de sk chick.lit-böckerna, efter denna var jag fast i "träsket" och har som tur är inte lyckats ta mig ur det. ;)

En välskriven bok som jag med varmt hjärta rekommenderar till er alla!

Vad handlar den då om?
Tara och hennes vänner Katherine och Fintan kommer alla från samma lilla stad på Irland men bor nu i London. Tara har just fyllt trettio och inser att om hon dumpar sin osympatiske pojkvän Thomas så kommer hon att hamna på glasberget för resten av livet. Katherine tillbringar hellre natten ensam med sin fjärrkontroll än riskerar att bli kär och få sitt hjärta krossat. Fintan som är homosexuell är den ende som har lyckats hitta den verkliga kärleken, men ingenting varar för evigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar