måndag 27 juni 2011

Du tillhör mig - Nicci French

Titel: Du tillhör mig
ISBN: 9789177152552
Förlag: Damm förlag
Antal sidor: 326
Betyg: AA+

Mitt omdöme:
En helt ok bok, för lata dagar i hängmattan eller på stranden. Stundtals smått nervpirrande och spännande. Men tyvärr försvinner den känslan rätt snabbt för boken är väldigt förutsägbar, vilket är trist, för boken, den dör liksom med det och det är synd för boken kunde verkligen blivit något. Boken var enkel, lättläst och snabbslukad. Men för den delen så är den inte ett ämne för Harlequin, det är den för bra för.
När jag fick min pocket med en tidning för många år sen så var författaren (författarna) helt okänd för mig, men jag har för ett tag sen läst ytterligare en av French, Nära dig och den kändes mer välarbetad.

 Vad handlar den då om?
Alice drabbas av den stora passionen. Adams isblå ögon fångar hennes tvärs över ett övergångsställe - och Alice är som hypnotiserad. Hennes trevliga och invanda liv med sambon Jake är inte värt någonting längre. Ingenting smakar, doftar eller lockar henne längre. Förutom Adam. Alice ger sig hän åt passionen. Hon är både skräckslagen och längtande inför de hemliga mötena med Adam. Hon har aldrig upplevt något liknande... Adam vill att deras kärlek ska vara viktigare än allt annat och kräver fullständig hängivenhet. Det går så långt att Alice börjar tycka att Adams ägandebehov är sjukligt. Men hon kan inte hålla sig ifrån Adam- han är som ett gift i hennes blod.
 
Alla varnar Alice för hennes vettlösa passion. Hennes vänner undrar vem Adam är och varför han är så hemlighetsfull. Men Adam vill inte berätta om sig själv. Han säger att det förflutna inte påverkar deras kärlek. Hans vägran gör att Alice börjar forska i hans bakgrund. Det hon får höra om Adam gör henne obehaglig till mods. Adam söker faran och den fullständiga upplevelsen, och han förväntar sig samma hängivelse hos sina kvinnor. Han har haft många kärleksförbindelser - och samtliga har slutat olyckligt. Om kvinnorna inte lever upp till hans krav lämnar han dem, och de som lämnat honom ... försvinner. Vad ska Alice ta sig till? Hon älskar Adam, hon har brutit kontakten med familjen och alla vännerna. Hon har bara Adam kvar - och han kan vara en mördare!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar