tisdag 28 juni 2011

Böcker att ta med på semestern.

Ja familjen och jag ska till Danmark och campa i en vecka, lite drygt tror jag det blir tom och jag, jag är väl inte allt för glad över det.
Det är liksom ingen riktig camping och jag är liiiiiiite smått orolig över hur det kommer att funka med såna saker som toaletterna. Jag har en pinsam skräck för allt vad utedass heter och jag är rädd att det kommer att finnas många såna där, sambon lovar dyrt och heligt att det finns rikitg toalett också, TOALETT?!?! En då eller? hur kommer den att se ut efter en dag med alla de människor som tydligen kommer att vara där?!?!?!?! Herre gud vad jag kommer att ha ont i magen den veckan. :S

 Ja ja nog om mina toalettproblem, jag har ett annat lite mindre problem, nämligen det att jag vill ta med mina Stephanie Plum böcker och läsa om alla under denna (möjligen hemska och hårda vecka) och så vill jag köpa den 13e i serien som kommit  ut på svenska, men här börjar mitt problem. Den finns inte i pocket än! Och iom mina 12 tidigare böcker är i just pocket-format, kan jag ju inte köpa en inbunden helt plötsligt! Visst det kan jag, men då passar den inte in i min samling ju. Hur korkad får man bli?
är det någon annan än jag som har dessa tokiga ideér om hur det ska vara i en serie man samlar på? Att det inte går att blanda pocket med inbundet hur gärna man vill ha boken?
Jag känner att det kanske borde vara dags för ett ärligt samtal med något proffs av något slag. ;)

Men men, att packa böcker till semestern är svårt tycker jag, för vad kommer jag att vara sugen att läsa där borta, långt från min toalett?  Håller på att titta igenom era bloggar och har fått en del uppslag till böcker som kommer (kanske, om jag får tag på dom) att packas ner med Plumskan. För läsa det kommer jag att göra, blir nog det enda jag gör under semestern, i en liten tyst protest. För detta är inte min grej, att åka på modellflygmeeting och sitta där bland alla leksaksplan i över en vecka?!!? Hur många av dessa män som har sina stackars kvinnnor med sig, skulle gjort det samma för dom?!??! Inte många, jag skulle vilja se min sambo åka land och rike runt med mig bara för att jag skulle åka på litteraturmeeting.
Ja ja det är väl bara att bita ihop och försöka ha skoj med barnen iaf och sen se till att nästa år, då ska banne mig ingen semester inehålla leksaksflygplan, möjligen att jag sitter i ett riktigt plan på väg till ett varmt land,. men några leksaksplan det ska INTE min semester innehålla nästa år. :D

Tillbaka till böckerna då. :D
Jag hittade dessa spännande böcker hos Feuerzeug - Brinner för böcker tyvärr finns bara två på svenska, men jag ska ju börja läsa mer på engelska så dessa är kanske något att börja med då.
Eller ska jag vänta med dessa till efter semestern? Är kanske inte rätt sort att läsa under en campingsemester?

Ja ja jag får gå igenom böckerna här hemma och se vad jag kan hitta för mumsigt på Höganäs bibliotek på lördag. :D

Nä nu måste jag ta hand om en annan hög, tvätthögen, den är inte alls lika rolig som bokhögen.

Vi ses kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar