tisdag 28 juni 2011

Sommarparadiset - Ann Rivers Siddons

ISBN: 9171194991
Förlag: Bra Böcker
Antal sidor: 565
Betyg: AAAAA


Mitt omdöme
En bok som jag blev kär i vid första ögonkastet. En otroligt fint berättad handling, underbart beskrivna personer, miljöer, känslor, relationer, ja allt var så otroligt välbeskrivet i boken.
Man drogs med i boken från fösta meningen och det var verkligen svårt att släppa den.

Jag älskade Maude lika mycket som jag ogillade hennes svärmor, men efter ett tag så sitter man och blir lite irriterad på Maude, instället för att klaga och gnälla på livet i kolonin, slå näven i bordet och gör revolt mot svärmodern! Jag skulle ALDRIG bara ta den skit som Maude tar. Hennes man är en riktig drömman, eller? På ytan är han det och visst även i sitt hjärta, men alla mynt har en baksida och så även Peter.

Jag saknade alla karaktärer när boken var slut, jag ville liksom ha mer ville veta mer, ville suga ut ännu mer ur Maudes liv i kolonin och livet med Peter.

En bok att älska är det iaf och den lämnar spår som sitter i länge länge.

Hittar ni den på ett bibliotek eller på något antikvariat/loppis så köp den, läs den och älska den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar