lördag 7 maj 2011

Vilken kul idé, men

vill man verkligen lukta gamla böcker? Karl Lagerfeldt ska tydligen vara en bokälskar och ska tydligen ta fram en parfym som ska lukta just gamla böcker, eller var de böcker i största allmänhet?

I vilket fall så är det väl en häftig idé och det finns ju inget som luktar så gott som gamla böcker. Men vill man verkligen gå omkring lukta som en?

Säkert kul att ha den och kanske ta på sig doften vid väldigt speciella tillfällen, som tex när man ska åka till bokmässan. För ärligt jag vet inte om jag använt den till vardags eller knappt ens till fest, för hur mycket jag älskar doften av en gammal bok, så luktar den just gammalt det kan man inte komma ifrån och vem till lukta gammalt?
Inte jag, jag överlåter det med varm hand till just de som klär bäst i doften, mina gamla böcker.

Glöm nu inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar