tisdag 5 april 2011

Fånge i hundpalatset - Martina Haag

ISBN: 9789164202956
Förlag: Piratförlaget
Antal sidor: 196
Betyg: AAAA


Varför bjuder Martina tonåringar på hundgodis med njursmak och vad händer om hon dubbelhoppar från balkongen i flygmössan? Varför går hon till kyrkan med benen täckta av vaxat katthår? Vilken kroppsdel skulle Erik äta först om han vaknade en morgon och var helt gjord av chips? Och vem är det egentligen som bestämmer över alla i Hundpalatset?


Helst skulle jag bara vilja brista ut i skratt, men det går ju inte att skratta sig igenom en recension, även om det skulle vara väldigt passande. För skratta är precis vad man gör när man läser boken. Finns nog ingen annan författare som får mig att skratta så som jag gör när jag läser Haags böcker.
Hon skriver på ett underbart humoristiska sätt, det bara bubblar om henne och man sitter och skrattar, fnissar och ler sig igenom boken.
Det är en bok som får en att må bra, man kan hålla sig glad en hel dag efter att man läst och sitter man och gör bort sig på bussen som jag gjorde när jag köpt den så struntar man i att folk tittar konstigt på en när man sitter med näsan i en bok och asgarvar, för man tänker att man säkert förgyllt tråkmåsarnas dag bara genom att läsa och skratta.


En bok som jag varmt rekommenderar till alla som gillar denna typ av böcker. 

2 kommentarer:

  1. Det är en riktigt rolig och underhållande bok. Jag skrattade högt flera gånger när jag lyssnade på den. En gång var jag på gymmet så alla tittade på mig som jag vore tokig. Men det bjuder jag på.

    SvaraRadera
  2. Ja man kan inte låta bli att skratta, oavsett var man är. Vet inte hur många gånger folk tittat konstigt på mig, på bussar mm. Har även kommit på mig själv att småskratta åt något ur böckerna som bara poppar upp i huvudet lite då och nu även utan att man läser den. :D

    SvaraRadera