onsdag 23 februari 2011

Inte närmare än så - Jenny Tedjeza

Förlag: Lindelöws bokförlag
Antal sidor: 164

Betyg: AAAA
ISBN: 9789185379378
Rec.ex från förlaget 
Den unga kvinnan Emma åker tillbaka till sin hemstad för att träffa sin mor. Minnen från uppväxten kommer till henne. En omvälvande händelse på högstadiet var när Katja kom ny till klassen. Hon kommer som fosterbarn till staden och flyttar in i trappuppgången bredvid Emma. Romandebuten Inte närmare än så är en berättelse om stor vänskap i en mindre stad.




Detta är en bok som jag verkligen kan rekommendera för er alla!
Jag kunde inte lägga den ifrån mig när jag väl hade börjat läsa.
Jag gillade berättelsen om vänskapen mellan Emma och Katja. Hur lättpåverkad man är i tonåren, men också på hur jobbig just den perioden kan vara för en.
Jag gillade att det var från 70-talet, för det gjorde att man som 70-talist kände igen sig i mångt och mycket. Modet bla, rys.
Boken tar upp det här med både vänskap och kärlek, hur långt kan man gå i vänskapen, hur jobbigt kan inte kärleken vara.
Den tar upp hur en vänska sakta kan rinna ut i sanden och hur svårt det är att hitta tillbaka till hur det var förr.

Jag gillade verkligen denna bok, den var så mysig att läsa, man ville inte släppa den. Men tyvärr var man ju tvungen att sova lite emellanåt.
Läs den och jag lovar att ni inte blir besvikna. :D

Kram! Och glöm inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar