onsdag 23 februari 2011

En gång - Margaret Wild

Förlag: X Publishing
Antal sidor: 244
Betyg: AAAA
ISBN: 9185763098

Det handlar om Gabe och Helen, men också om Al, Bram och människor i deras omgivning. Det handlar om deras rädsla, utsatthet och frustration, om smärtsamma svek som skaver mot revbenen och framför allt om de val som går hand i hand med det oväntade. Och med modet.

En för mig helt okänd författare på ett lika okänt förlag. MEN den kombitationen visade sig vara hur bra som helst!

Boken är skriven på ett, för mig, udda sätt, det är korta stycket på varje sida.
Det handlar mest om Gabe och Helen, om deras relation, en relation som man nästan börjar fundera på om den finns. Om Al och Bram, hur deras liv förändras som i ett trollslag pga att en tragedi nästan inträffar på en av deras MÅNGA fester.

Jag sträckläset boken på en dag, inte för den var enkel och ointressant, nej den trollband mig så jag kunde inte sluta läsa. Den är skickligt skriven, den har ett underbart språk och jag älskade karaktärerna i den från blad ett. Kanske inte den typ av människor man skulle ha i sin egen bekantskapskrets, men de blev ändå ens vänner.
En trevlig bok som jag varmt rekommenderar till er.


Kram! Och glöm inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar