söndag 10 oktober 2010

Barbapapas stora bok om arbete - Annette Tison , Talus Taylor



Förlag: B Wahlströms
Antal sidor: 136
ISBN: 9789132159329
Betyg: AAAAA
Rec.ex

Barbapapa och hans barn älskar att arbeta med händerna och de är både uppfinningsrika och kreativa. Skulle det bli nödvändigt kan de ju ändra form och då händer det ju alltid en massa kul.
Barbapapas stora bok om arbete innehåller 12 spännande berättelser i en stor och fin utgåva full av fantastiska och färgglada illustrationer.


Nu har vi läst den, både jag och Emil. Jag har läst den för Anton och Gustaf.
Den var så otroligt gullig, rolig och även lärorik.
Barnen fick lära sig en massa om, tex bokbinderi, glasblåsning och hur en sömmerska jobbar.
Emil tyckte att den var lätt att läsa trots att det är över 130 sidor, bilderna var fina och även roliga, berättelserna var roliga.

För mig var det en nostalgitripp, jag älskade Barbapapa när jag var liten och det gör jag fortfarande.
Jag gillade boken, den var som sagt, gullig, full med härliga bilder och rolig text. Barnen ligger tysta och stilla när man läser även om de ibland kommer med kommentarer och frågor om de olika jobben.
Den fängslar alla och det var tur den kom till helgen så vi kunde ligga och läsa lite längre än vad vi gör när det är skoldag.
Boken får en 5a av oss alla och jag hoppas att fler föräldrar skaffar denna till sina barn så de också får läsa denna underbara bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar