söndag 10 oktober 2010

Lite topplistor

Jag gillar topplistor, tycker om att se om mina favoriter är med. Drömmer mig bort att JAG ligger på en topplista, fy vad mallig jag hade blivit då.
Men men det får väl stanna vid en dröm, men men här är iaf lite topplistor från Bokus.

Vi kan väl börja med de mest sålda igår och där ser jag att en som läst var med, Fyrvaktaren av Läckberg, den fick inget bra betyg av mig, varför? Hmmm den är INTE bra.

Och så förra veckans skönlitteratur. Hmmm inte en enda av dom har jag hemma eller läst. Ser att där är två som jag verkligen skulle vilja läsa, dels är det 100-åringen och dels är det Hittebarnet.

Vi hoppar vidare till pocket (skönlitteratur) och här har det hänt saker. :D Tre böcker som jag är intresserad av, 100-åringen här också, men även Bedragen och Systerskap och EN som jag har läser (emellanåt)! Undra om ni kan gissa vilken. ;)

Ska vi ta lite deckare också? Eller vad säger ni? Detta är ju de böcker som det säljs mest av. Vilket jag nu börjar förstå igen efter att ha läst två bra deckare på raken. ;) Två lästa var med här, Fyrvaktare, dålig och Den döende detektiven, bra. :D

Och så slutar vi med en titt på barn och ungdoms-böckerna. Här fanns inga lästa böcker med och nog ingen bok som finns i hyllan heller, är liiiite tveksam om vi har Tusen gånger starkare.

Är ni ute efter fler listor får ni kolla upp dom själv på Bokus. :D


Kram! Och glöm inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar