söndag 10 oktober 2010

Amberville, lite bokbabbel

Innan jag börjar med recensionen så måste jag bara berätta en lite sak om boken och företaget som höll i bokens/författarens pr.
Det hela började med denna kommentar i min lilla lilla bokblogg.
Hej,

Jag skulle vilja skicka dig ett oredigerat förhandsexemplar av pseudonymen Tim Davys debutroman Amberville. Det är en skruvad, filosofisk gangsterhistoria som handlar om ondska. Utgivning 2 oktober på Albert Bonniers Förlag.
De kommande fyra delarna avhandlar godhet, frihet och öde.
Kontakta mig gärna med adressuppgifter så skickar jag ett exemplar.
Mvh,
Victoria

Givetvis så kunde jag inte tacka nej till detta, för mig som bara var en pytte, pytte bokblogg såg det som en stor ÄRA att de ville ge MIG en bok. :D

Jag fick boken och läste den, mer om det kommer.
Någon vecka efter boken damp ner i brevlådan så kom det en överraskning, jo då det som damp ner i brevlådan då var verkligen en överraskning, det var en PURJOLÖK! Innan jag hade hunnit läsa vem det var ifrån så stod jag där vid lådan med min fint inslagna purjolök i handen, den var inslagen i cellofan och det hela såg väldigt proffigt ut. Men jag undrade ju givetvis VEM som skojar med mig. Kollar den lapp som hängde på en "lilla" löken, det var från PR-företaget! DÅ börjar jag asgarva! På lappen stod det en fras från boken, något om att han snubblade över en purjolök. Jag gick in med posten och kunde inte sluta garva. Någon vecka senare var det dags igen. Då kom det en disktrasa! Hahaha även denna var försedd med en fras från boken! Familjen skrattade gott även åt denna present. Sen kom det en till present och nu är jag lite osäker på om det var en tändare eller en tändstickask.

Jag var så glad över min bok för den var bra, men det som nästan gladde mig mer var dessa otroligt roliga presenter, än idag undrar jag vad brevbäraren tänkte när hon stoppade ner purjolöken i vår brevlåda och vad tänkte de stackare som sorterar posten när det helt plötsligt kommer en purjolök? Hahahaha!

Nu ska jag bara låna Lanceheim och Tourquai av äldsta dottern, måste läsa de två också.

Kram! Och glöm inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar