onsdag 14 juli 2010

Skillnad på hobby och hobby.

Har länge undrat varför vissa hobbies är mer legitima än andra. Jag har böcker som hobby, som passion. Men jag har under alla år fått höra: du sitter ju bara och läser om dagarna, gör nåt vettigt. Jaha som vad då? Jag vill läsa! Räknars det bara som hobby om man rör sig eller gör något kreativt som att sticka fula tröjor som ingen ändå vill ha? Hade jag stickat hade väl alla sagt att jag är mer så duktig som stickar så fint till familjen. Eller om jag hade haft fotboll som hobby då hade alla sagt att jag är duktig som spelar fotboll, då blir du inte tjock och du kommer ut!

Sen har jag ett intresse till och det är ju nästan värre än att sitta och läsa. Jag gillar nämligen att sitta och ha kul på facebook och blogga. Det sticker ju ännu mer i ögonen på folk, DÅ är jag ju riktigt jävla fucking lat.
Det sticker så pass i ögonen på folk att en den tydligen hjälper sambon att hålla koll på hur många timmar jag lägger ner på datorn. Ja iaf om man ska tro sambon. Det lilla livet skäms så över att jag facear, hmm han leker pilot med radiostyrda flygplan, undra vem som har mest att skämmas över. :-P

Nä ni kan ju försöka ta böckerna ifrån mig, det hade varit det sista ni gjort med livet i behåll! :@
Nä läs mycket och ni kommer att se att ni som läser lär er mer än de som knypplar!

2 kommentarer:

  1. Ähh folks favorithobby verkar mest vara att hitta fel på andra så man slipper oroa sig för sina egna problem... Lägga 4 timmar på att passivt matas från teven eller lägga någon timme på Facebook där man trots allt har någon form av aktiv, social kommunikation... för mig är valet inte svårt...
    Läs dina böcker, Facebooka tills du blir blå... bara du gör det med rätta känslan så skit i alla andra!! //Rich

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om det här. Jag sitter mycket vid datorn, men det är ju inte att göra ingenting! Man lär sig saker, har kontakt med människor och har dessutom roligt. Det är väl bara att acceptera att man är en nörd och att alla inte förstår charmen.

    SvaraRadera