onsdag 14 juli 2010

Nästa sak på min lista - Jill Smolinski

"20 saker att göra innan jag fyller 25". Så lyder rubriken på den lista June Parker av en händelse får i sin hand efter att en ung kvinna dött i en bilolycka. Hon bestämmer sig för att själv utföra de saker som finns med på listan, ett beslut som försätter henne i de mest omöjliga situationer...

Sakerna på listan är allt från inspirerande (springa ett femkilometerslopp, se en solnedgång), till mer vågade (gå ut utan behå) till nästan omöjliga (förändra någons liv), och medan June skyndar på för att slutföra listan före deadline, lär hon sig mer om sitt eget liv än hon någonsin hade väntat sig.

Denna bok gillade jag verkligen, man fick sig en hel massa goda skratt. Man kände igen sig i många av situationerna och det var en så skön läsning.

Jag gillar sättet som Jill skriver på, härligt likt Helen Fielding. Detta var en chiklit med det lilla extra tycker jag, den var så mycket mer än bara fövirrad tjej på jakt efter lycka, framgång och man.

Detta är en bok som jag varmt kan rekommendera till alla de som gillar genrenen.

Den får en solklar 4a av mig.




Kram! Och glöm inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar