tisdag 15 maj 2012

Vad ska jag göra?

Satte mig nu i soffan med min bok, tänkte att jag skulle läsa lite nu när jag ändå är ensam hemma.
Men det funkar inte så bra.
Grannen håller på att få fin uppfart och de som hjälper honom med det sätter igång och jobbar redan vid 06.30! Och jag kan lova er att de är inte tysta!

Ska jag sätta på lite musik högt så jag inte hör allt oljud? Gå dit och be dom jobba tystare för att jag ska få läsro eller bara skita i det och hoppas att de snart tar en fikapaus?

Ja jag vet, jag låter som en surtant, men det är rätt jobbigt att höra det här bankandet på sten, sågandet av sten och stora lastbilar som står på tomgång i en halv dag. Lastbilarna är förresten av äldre modell och saknar nog både ljuddämpare och katalysator. :S

Jag läser som sagt var Bubblor och jag gillar den verkligen, härligt franskt!

Nu ska jag passa på att läsa för nu håller de sig lugna sen blir det mer bokmässe-planering! Kul, kul, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar