söndag 22 april 2012

Geografisk inventering

Jag läste på http://henrikelstad.wordpress.com/2012/04/22/litterar-geografi/ om Henriks litterära geografi och tänkte på hur min egen litterära geografi ser ut. Kom fram till att den har för det första spänt över alla världsdelar och dels över många länder! Har dock inga topplistor att komma med just nu, alltså vilka länder som ligger i topp, jag har en känsla av att i Europa leder nog Sverige tätt följt av Irland, jag trodde först att jag inte läst något från Australien men kom på att jag läst iaf en därifrån och därmed kom även Oceanien med vilket betyder att alla kontinenter är med!
Nu ska jag kolla upp vilken kontinent som leder och vilka land i resp kontinent som är i topp!
Tack för en trevlig liten utmaning Henrik, även om du kanske inte tänkt att det skulle bli just en utmaning för oss andra! :-D

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar