lördag 1 oktober 2011

Om jag skulle.....

berätta lite mer ingående om min dag på mässan förra veckan, herre jisses, det är en vecka idag!
Ja ja.
Dagen började iaf tidigt, redan innan 06, då gick det inte att sova längre, dels för att jag kände mig som ett barn på julafton och dels så låg min mamma och sparkade mig hela natten. ;)

Vi fixade iaf till oss och så, 07.10 skulle bussen gå, iom min mamma var med var vi vid hållplatsen i god tid innan. Men ingen buss kom, dottern kollade och då stod det att den var lite sen. Jaha, hur ska detta gå då? Efter ytterligare en stund så såg vi att bussen kommer att vara 25 min försenad! Herre jisses då hinner vi inte med tåget. :( Men ja ja det går ju ett till om en timme. Men bussen kom och som tur var så var det inte många som skulle på den, så chaffisen körde rally, jag lovar, jag har aldrig åkt så fort i en buss förr. En kille till hoppade på, det var allt. När vi närmade oss stan fråga chaffisen om någon skull av på GAtorg, men nope alla skulle till centralstationen! TJOHO! Vi hade koll på tiden hela tiden och nog skulle vi kunna hinna med tåget! Dottern fick busskortet så hon sprang och skulle fixa biljett, en snäll kille såg att hon hade bråttom så hon fick gå före honom, jag och lilla mammsen vi rusade ner till perrongen. Och jo då, vi hann! Tjoho!
Vi fick även sittplatser och tur var det. Vi hade inte ätit frulle så det fixade vi på tåget och sen var det bara att njuta av resan. Hmmm kanske inte för våra medpassagerare, jag och dottern hade sångtävling och sen satt vi mest och skrattade. Men men det får folk tåla en dag som den.

Till Göteborg kom vi iaf och där tog vi spårvagnen till mässan, var 100 år sen jag åkte spårvagn, mysigt. Vi kom fram och det var LÅNG kö, tyckte jag, jag ville ju in på stört, kände ju hur alla böcker kallade på mig.

In kom vi och oooh så kul! Det var mycket folk, det var det, men vem bryr sig om det?
Det var ju inte folket jag var där för att se, jo vissa men inte alla. ;)

Vi gjorde ju som sagt misstaget att inte grabba tag i en karta när vi betalade inträdet så det var ju lite knöligt att hitta, men efter ett tag så förstod man hur allt låg till. Men det är lättare med karta. :D

Vi gick och tittade, klämde, kände, lyssnade och köpte. Det var en underbar dag. Tyvärr så missade jag en del av er som jag tänkt att säga hej till, men som sagt, det var klurigt att hitta utan karta och en del av er var inte vid montrarna när vi kom, ni måste ju för jösse namn äta också. ;)
Jag hade gärna velat hitta bokbloggarna, men det var omöjligt, jag letade och letade men hittade inte er. :(

Vi gick ut för att äta lite och sen var vi på det igen. Vid 16 tyckte vi dock att vi var både mätta och trötta så då åkte vi hemåt. Först spårvagn, usch där tjuvåkte vi för i den vagnen vi åkte kunde man inte betala med bankkort och det var allt vi hade. Sen så tog vi tåget hem, var ju trevligt, först så satt vi mitt framför toaletten och när tåget började tömmas så satte vi oss i en annan vagn, vilket vi skulle ångra. Först och främst luktade det inte allt för gott där, fotsvett och annat oskoj, sen så satt det två förfriskade killar där som först var lite kul, sen tjatiga och sen allmänt störiga tills de började SLÅSS! Vi tre hoppades ju givetvis att de slogs om oss, men så var ju givetvis inte fallet, de slogs bara för de var korkade och fulla.
Men hem kom vi iaf med livet i behåll, om än väldigt trötta alla tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar