torsdag 15 september 2011

Har tjuvläst och skakar bara på huvudet

Ja jag har precis tjuvläst lite ur Läckbergs nya, Änglamakerskan och jag skakade bara på huvudet. Dels förstår jag inte varför hon inte utvecklas som författare och dels så skakade jag på huvudet för jag förstår ännu mindre hennes storhet. Detta är, sjunde boken(?) och hon står och stampar på samma ställe som vid debuten. Eller nä, den tyckte jag var rätt ok, den har varit den bästa, sen gick det utför.

Är det kanske så att det är just det där enkla, Starlet-aktiga som lockar? Är det för att man slipper använda hjärnan när man läser böckerna som gör att de blivit så populära?

Är det just det där väldigt enkla och lätta som lockar?
Jag gillar deckare, igen, men jag vill ha mer tyngd i dom, jag vill känna att detta är skrivet av en otroligt duktig författare, jag vill inte sitta och fundera på vad eleven fick för betyg på denna novell.
Nä den åttonde (är det visst) Läckberg lär jag inte läsa hela av, det jag läste sa det mesta. Synd, för jag tror Läckberg hade kunnat utvecklats till något mer, till något bättre och det är synd att hon bestämmer sig för att stå och stampa på sitt invanda ställe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar