torsdag 30 juni 2011

Nej nu tar jag

min bok och lägger mig i solen och läser lite.
Tror faktiskt att jag tar Vägen till Los Angeles! Den drar i mig, pockar på uppmärksamhet och vill till varje pris bli läst av mig.
Härligt med såna böcker som inte kan lämna en i fred, som pockar och lockar hela tiden oavsett var man är eller vad man gör.


Och ikväll så ska jag börja läsa Dunderdricka och smällkaramell av Lasse Ekholm för AnGu, den låter som en bok i vår smak. Eller kanske det blir Dynamit och hallonbåtar av Maj Bylock, den låter också bra. :D

Tycker det är ett tag sen vi hann läsa nu så ikväll ska vi läsa. Ska ju på bokloppis på Höganäs bibliotek på lördag och där hoppas jag hitta en massa bra och spännande böcker till både mig och barnen, ska se till att leta upp en massa bra böcker som jag kan läsa för AnGu och som de kan läsa själv.



Men just dessa två som vi har hemma nu tror jag är rätt så underhållande för de två små liven. Och även rätt ok för mig att läsa också. Båda böckerna köptes på bokloppis på bibblan förra sommare och är i otroligt fint skick. Har ingen velat låna dom? :O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar