tisdag 3 maj 2011

Längtar massor.

Sitter här och längtar massor, dels så längtar jag till torsdag då jag ju ska på book release på torsdag.

Dels längtar jag så till den dag då biblioteken i Helsingborg och Höganäs sätter igång deras utförsäljning av utgallrade böcker, jag bara älskar att gå där och fynda en massa härliga böcker, man blir lycklig över att hitta den där boken som man länge velat ha, man blir lycklig när man hittar någon väldigt okänd författare, men som visar sig vara en riktig pärla. Och man blir lycklig när man går där ifrån med ett berg av böcker som knappt kostat något alls.

Sen längtar jag även massor till bokmässan, det är det bästa med hösten, jag blir inte ens ledsen över att när bokmässan går av stapel så är sommaren slut, det gör inget alls att det kanske är regnigt och ruggigt den dagen vi kommer dit.
Jag bara längtar till dessa dagar. Jag känner mig som ett barn när de går omkring redan i oktober; "Jag vill ha jul nu!" eller när de säger "När fyller jag år?" dagen efter deras födelsedag.
Jag vill, jag vill, jag vill NU!
Den som kom på uttrycket "Den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge." behövde nog aldrig vänta en enda sekund i sitt liv. Jag gillar inte att vänta, det finns inget värre än att vänta, känns som otroligt bortkastad tid att sitta och vänta.
Kanske därför jag har så svårt med det här med att planera och folk blir lite trötta på att jag är spontan.
Kanske därför jag inte vill veta roliga saker i förtid, bättre att bli överraskad samma dag något kul ska hända.
Men nu får jag vänta, men det är ju book release på torsdag så det överlever jag nog, värre med bokutförsäljningen och bokmässan, måste hitta på en massa kul så går tiden fortare.
Så det blir att läsa en massa bra och hitta på en massa skoj med barnen under sommarlovet. Då blir det roligt att vänta.
Glöm nu inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar