lördag 9 april 2011

Tror det blir ett loppisfynd.

Hittade Snö faller på cederträden av David Guterson.
Köpte den på bibblanloppis i somras och har sen dess varit sugen på den.
Så nu ska jag ta och läsa den. Den har tydligen blivit film också, men den vill jag nog inte se, inte om jag tycker om boken iaf.
"Handlingen utspelar sig på en liten ö utanför USA:s nordvästkust på femtiotalet. En fiskare av japanskt ursprung står anklagad för att ha mördat en annan fiskare och rättegången bevakas av Ishmael Chambers, reporter på lokaltidningen."
Kan nog bli bra, hoppas jag. Men än så länge har jag inte ogillat någon av de böcker jag köpt på loppis, har så många böcker som jag aldrig hört talas om innan och en del har jag läst och blivit glatt överraskad av.
Det är inte bara den stora aktuella författarna som fängslat mig. :D
Kram! Och glöm inte läsa!

2 kommentarer:

  1. Minns fortfarande den här boken fast jag läste den år 2000!


    Guterson David: Snö faller på cederträden ***(*) Motvilligt måste jag erkänna att den här boken var mycket bättre än jag trott. Början var väldigt svår att förstå så ett tips är att inte ge upp direkt. Men sen träder personerna fram och bildar bakgrund till en historia som vill spegla historien kring andra väldskriget på ön där japaner bodde sida vid sida med amerikaner, för att få bli amerikaner de också till slut. Parantesen vid fjärde stjärnan kommer sig av att en Ole Jurgensen benämns som svensken, aningen dåligt förarbete....

    SvaraRadera
  2. Ja den var lite så där i början, men jag kände ändå att det var en bok som jag var tvungen att läsa. :D
    Nu, nu är jag glad att jag inte gav upp.

    SvaraRadera