torsdag 14 april 2011

Livets små omvägar : 50 råd från en som har tagit dem - Regina Brett


  • ISBN: 9789173870832
  • Förlag: Libris förlag
  • Antal sidor: 260
  • Betyg: AAAA
  • Rec.ex från förlaget

Livet tar sina små omvägar ibland -- men det behöver inte innebära att allt är kört. Regina Brett har varit nervös flicka som alltid började gråta i fel ögonblick, blyg tonåring som inte vågade flytta hemifrån, ensamstående mamma, kontorsbiträde, lite för rädd, lite för pank, mållös, assistent till en begravningsentreprenör, evig deltidsstudent, cancerpatient ... och de kringelikrokarna och några till gav henne inspirationen till en krönika som både redaktören och chefredaktören refuserade. För första gången i livet stod hon på sig. Hennes 50 inkännande, handfasta och humoristiska råd publicerades. Vid det här laget har de åkt flera varv runt jorden som e-postfenomen. I Livets små omvägar delar hon med sig av dem och berättar samtidigt om en massa vänner som inte gett upp och om sina steg fram till idag.

Detta var en bok som jag fick som rec.ex av förlaget. När jag hörde talas om den först så tänkte jag att det kanske inte var den bok jag skulle köpt själv i första hand.
Men när jag väl börjat läsa så tänkte jag att detta är en bok som MÅNGA i min närhet borde läsa.
Det var många aha-upplevelser, mycket "nä men är det inte svårare än så?"
Jag gillade denna bok för den gav så mycket mer än bara en trevlig lässtund, den gav en tips och råd om livet i största allmänhet och den fick en att inse att ens egna motgångar är inte alltid så farliga, det är bara att bita ihop och göra det bästa av situationen. Man tar sig själv i kragen och tänker att "nä men fan, det här kommer jag att klara".
Jag trodde boken skulle vara en smått trist "gör_så_här_bok" men det var den INTE, det är en bok skriven med en underbar humoristisk ton och man blir glad av att läsa den.
En må bra-bok, en dra sig i kragen-bok som jag verkligen kan rekommendera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar