söndag 17 april 2011

I stället för dig - Sofie Sarenbrant

ISBN: 9789173517232
Förlag: Damm förlag
Antal sidor: 300
Betyg: AAAA
Rec.ex från förlaget

Det har gått sexton år sedan en gravid kvinna försvann i sommaridyllen Brantevik. I dag är fallet nedlagt sedan länge fastän ingen egentligen vet vad som skedde den där fruktansvärda sommarveckan.
Men en person har inte glömt och mer beslutsam än någonsin beger hon sig till Brantevik för att äntligen finna svaren på sin familjs mörka hemlighet ... 

Jag gillade Vecka 36 jättemycket och hade HÖGA förväntningar på denna. Den levde upp till dom, nästan hela vägen. Ni kan läsa HÄR om Vecka 36.
Men som sagt denna levde upp till mina förväntningar, den var bra, den var grymt beroendeframkallande man kunde inte lägga den ifrån sig.
MEN, det saknades något som gjorde att det inte blev full pott för en i övrigt "fullpotts-bok" den hade stundtals lite barnslig framtoning, den kändes på vissa ställen lite för Läckbergs-simpel men som tur var så var det endast under ett par korta stycken. MEN man hann ändå få stora skälvan, man blev rädd att det skulle bli så hela boken, men den lyfte och var sen mycket bra resten av vägen. 

Jag älskade det väldigt oförutsagbara slutet! Och ni som känner till mig och det här med förutsägbara böcker dör en smula varje gång det är uppenbart redan på första sidan vem som dödat vem. Men så är det inte här och det är jag så glad över, det gillas verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar