måndag 4 oktober 2010

Detta var något nytt och spännande för mig.

Hittade denna länk hos Påhittade nöjen, ett litteraturpris för bara kvinnor!
Jag är absolut ingen feminist, men detta var både intressant och skoj.
Det behövs att kvinnor i litteraturen lyfts fram! Och då inte bara deckarförfattare, de tycker jag har redan en relativt stor plats.
Har inte läst så mycket på sidan, bara skummat igenom vinnarna, inte många man kände igen och det är ju synd, det bevisar ju bara på att man läser för mycket böcker skrivna av män. Inget fel på det, men de tar sån plats. ;)

Så i morgon ska jag sitta och läsa mer på denna sida, är lite väl trött nu.

Men en sak undrar jag lite över, den där shortlist, vad är det? Är de de som inte vann, men som var nominerad eller? :S

1 kommentar:

  1. Vad kul att du tyckte om den sidan! Jag är mycket förtjust i det här priset och har som en målsättning att börja läsa fler av böckerna på listan. Speciellt vinnarna. De vill jag läsa allihopa! Jag svarade på min blogg i kommentarerna om shortlist, men jag kan säga att du har fattat det alldeles rätt :)

    SvaraRadera