lördag 2 oktober 2010

Bokgeografi - Irland

Ännu en rolig grej som jag hittade på EnligtO. :D

1. Berätta om en bok du läst som utspelar sig på Irland eller är skriven av en författare med anknytning dit.

Tänd ett litet ljus av Maeve Binchy! Den fösta bok jag läste av henne och den var så bra! Jag var nog 14 år när jag läste den och det tog tid, men jag bara älskade den. Läste om den nu för något år sen och den håller fortfarande.

2. Berätta om en författare som på något sätt har anknytning till Irland. Var så långsökt som du vill, men motivera gärna ditt val.

Oj! Ja hejsan hoppsan! De enda jag kan komma på så här på rak arm är ovan nämnda Binchy och så Mariana Keys. Jag tycker ju bäst om Binchy, hon skriver så otroligt bra och stundtals väldigt gripande. Keys är ju mer åt det komiska chic-lit-hållet och visst det älskar jag också, men Binchy är bäst. :D

3. Berätta om en bok av en författare som anknyter till Irland, som du inte läst, men är nyfiken på.

Hjälp! Denna måste jag nog återkomma till. :D

Kram! Och glöm inte läsa!

1 kommentar:

  1. Tänd ett litet ljus älskade jag! Plöjde en massa Maeve Binchy när jag var ung och rask.

    SvaraRadera