torsdag 7 oktober 2010

Bokfrågornas ABC - Del 6

1. Frihet är viktigt och böcker handlar inte sällan om längtan efter detsamma. Berätta om en bok som du tycker handlar om frihet!
Född fri, boken om lejonet Elsa! Finns nog ingen som beskriver det bättre.


2. Böcker blir ofta film. Vad gör du helst och oftast först, ser filmen eller läser boken? Brukar du se filmatiseringar av böcker du läst?
Om jag nu gör det så läser jag först. Gjorde misstaget att helt missa boken SATC, läste den långet efter serien lades ner och det var ingen hit.
Så nu har jag lärt mig, har jag inte läst boken innan filmen/serien så gör jag det inte alls.

3. Berätta om en riktigt bra filmatisering av en bok!
Hmmm,har nog inte sett någon riktigt bra, de enda jag kan komma på som däremot är helt ok är Harry Potter filmerna.

4. Jag vill att du uppmärksammar en författare som du tycker får på tok för lite utrymme.

Oj, ja vem kan det vara? Janet Evanocih kanske. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar