torsdag 7 oktober 2010

Bara några timmar kvar.

Och jag har nog gett upp hoppet om att någon av mina favoriter kommer att få priset. Så nu är det bara spännande att få reda på vem som får det.
Om man tittar på de som är favoriter så måste jag erkänna att om det blir någon av dom är det inte många jag känner till. Kanske en eller möjligen två.

Ja ja hur det än går, vem som än får det så ska det bli kul att se vem det blir.

Sen har jag börjat fundera lite på vad jag egentligen tycker om priset och jag går kommit fram att jag och Nobelpriset spelar nog inte riktigt i samma liga. Har som sagt en del vinnare i hyllan och jag måste erkänna att ingen av dom tillhör favoriterna, den enda som jag tycker varit helt ok är Hjärtdjur. De andra är för sega för mig.
Jag är en sån som vill slängas in i boken redan på första sidan. Jag vill inte sitta och älta igenom sida efter sida och egentligen inte fått reda på något.
Visst jag läser en del som inte är sträckläsar-ämne, men jämfört med tex Lessing så fängslar de böckerna mig ändå, de kommer ändå framåt och står liksom inte och stampar på samma ställe halva boken för att sen sluta i något sorts antiklimax. Kanske jag läser de här stora berättarna fel, jag har kanske det öppna sinnet som behövs för att läsa vissa böcker. Eller behövs det, måste man vara av en viss sort för att få ut det mesta ur denna typ av böcker, behöver man vara av en viss röst för att förstå dessa författare?


Glöm nu inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar