tisdag 10 augusti 2010

Böcker jag läst

och vad jag tycker om dom.
Drottningens chirurg - Agneta Pleijel. Första boken av henne och jag föll som en fura! Älskar hennes sätt att skriva på. Denna får en femma.
Konungens komediant - Agneta Pleijel. En efterlängtad uppföljare. Femma.
Syster och bror - Agneta Pleijel. Vemodigt att det tar slut här. Femma.
En vinter i Stockholm - Agneta Pleijel. Ännu en fröjd att läsa. Fyra
Hundstjärna - Agneta Pleijel. Kan hon skriva eller kan hon skriva? Underbar! Fyra.
Mörkt vatten - Joyce Carol Oates. Detta var första av henne och som med Pleijel föll jag direkt. Hon skriver på ett underbart behagligt sätt. Boken var så bra. Femma.
Svart flicka, vit flicka - Joyce Carol Oates Ännu en

Inser att det är sent nu och att detta kommer att ta tid och ännu mer via telefonen. Så därför slutar jag nu och gör färdigt detta imorgon när jag kan sitta vid datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar