söndag 13 december 2009

Hemliga pappan - Andreas Ekström


På vardagsrummets tjocka matta dansar Hemliga mamman och Karin till ""Feelin the same way"" med Norah Jones. Båda har en lite drömskt frånvarande blick, ser stilla ut, verkar vilande. Jag tittar, och berättar för er om dem.

Vem är Hemliga pappan? Man kan svara på många olika sätt. En vanlig man. En vanlig pappa. En nybliven far som sommaren 2005 började skriva och publicera texter om och till sin nyfödda dotter, men utan att avslöja sin identitet. Bloggen hemligapappan.se blev snart en av de allra mest lästa i Sverige. Dess berättelser - med en blandning av lågmäld humor och oreserverad pappakärlek som saknar föregångare - är bakgrunden till denna bok.



Ja vad kan man säga om denna?
Den var väl rätt ok, men jag skulle ha läst den INNAN jag satt här som 7-barnsmamma. Tror jag hade haft större utbyte av den om jag inte varit förälder alls eller iaf precis fått första barnet.
Då hade jag suttit och hållt med Andreas i det mesta, nu satt man mest och suckade åt hur han betedde sig som pappa. Herre gud! Bara det här med att han saknade sin dotter så fort hon sov. Kom igen när du har fått fler barn, då önskar du att de sov 24/dygn.
Boken var trots allt välskriven, en trevlig läsning.
Men den får tyvärr bara 2,5 av 5 iom den inte tillförde något i mitt liv, kan liksom allt det redan, allt det och mycket mycket mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar