lördag 1 oktober 2011

Spelreglerna - Jonas Karlsson

Spelreglerna


Mitt omdöme:
Jag har inte läst många novellsamlingar, har varit lite skeptisk mot det. Men denna var så himla härlig. Den bjöd på många skratt, vilket jag inte fått av andra novellsamlingar. 
Allt är skrivet med en träffsäkerhet och med en viss underton. Jag gillade speciellt en novell lite extra, den där en man får en räkning på 5,7 mille! Herre jisses!

Jag gillade även att en del av novellerna gick ihop med varandra. De flesta av novellerna kändes som om de var tagna från ens drömmar, mardrömmar eller lite bättre drömmar. Det kändes som om man själv drömt det och någon skrivit en bok om ens drömmar Tänker då särskilt på den första i boken om just den om han som fick en saftig räkning. 
 
Som sagt en otroligt bra novellsamling och den har gett mig mersmak i novelläsandet, ska leta upp fler för det var ju inte alls så trist och tråkigt som jag trodde det skulle vara med noveller, tvärtom.


En bok som jag verkligen kan rekommendera till er alla som inte läst den än, den är helt underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar