lördag 30 juni 2012

Vad kul!

Lilla dottern har varit rätt insnöad på hästböcker, sen blev det Vargbröder och lite annat stort och gott. Bla så har hon läst och älskat Kimselius böcker, de är nog något av det bästa hon läst! Keep up the good work, Kim!
Men så fick hon ju då LÅNA min Varma kroppar och den slukade hon ju på nolltid och den älskade hon ju också.
Nu har hon lånat böcker på biblioteket, en serie om drakar, fantasy! Trodde aldrig att det skulle vara något som intresserade fröken! Men jodå, hon har snart läst ut den ena! Den första i serien lånade hon av en kompis och den läste hon ut i ett nafs.
Kommer inte ihåg vad de heter eller vad författaren heter så det får jag återkomma till i morgon! :-D
Men det är bara så kul att se denna "utveckling" från att ha dissat allt annat än Vargbröder-serien och Kimselius så tar hon nu sitt läsande ett steg vidare. Även om hon aldrig kommer att låta favoriterna ge plats åt annat i hyllorna så är det kul att se vilken väg hon tar, en helt annan än den jag tog från hästböckernas värld!

Nej men se! Trots den sena timman så kom jag på namnet på författarinnan!
Naomi Novik! Och första boken i serien heter Hans majestäts drake!
Nu kan jag sova gott! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar