tisdag 8 maj 2012

"Jag älskar att läsa!"

De orden utropade minstesonen igår under utvecklingssamtalet!
Mamma har så många böcker så jag har alltid något att läsa. Mamma vill inte slänga några böcker och det är bra, för man mår bra av att läsa!
Hur underbart är det inte att höra sånt från barnen, att man mår bra av att läsa!
Jag har alltid sagt att man blir smart av att läsa, men det ligger nog något i det han säger, att man mår bra av det också!
För visst är det så att om man har en dålig dag, så känns allt lite bättre om man får sätta sig med en bra bok och bara få försvinna in i en annan värld!
Visst känns den där jobbiga förkylningen lite bättre när man läst lite?

Jag älskar barn för de ser på saker och ting på ett sätt som man själv kanske inte tänkt på!

Nu ska jag kurera mig och Lill-E med att läsa lite!
Vi ses!

5 kommentarer:

  1. Gulligt! Ute på min sommarö hittar jag mina barns gamla älskade barnböcker, nu läser jag dem för barnbarnet. Tanken svindlar! Nyss satt barnets far i mitt knä och lyssnade... Tiden, den går för fort.

    SvaraRadera
  2. Om du tycker om att läsa får du jättegärna titta in på min blogg :)

    SvaraRadera
  3. What's up it's me, I am also visiting this site daily, this website is genuinely nice and the users
    are truly sharing pleasant thoughts.

    Review my site football shirt in uk

    SvaraRadera