onsdag 6 juli 2011

Läser, läser, läser

Just nu läser jag MYCKET! Har ju en hel del böcker igång och det börjar bli smått jobbigt.
Har iaf beslutat att lägga alla utom Pappas lilla flicka åt sidan. Det känns som om den passar bäst just nu. Perfekt för en sommartrög hjärna, inte för att boken är dålig, nej tvärtom, den är kanon, men jag tycker att just deckare är perfekta sommarböcker. Du frågar...är inte riktigt lika lättsam i värmen och de två andra, Vägen till LA och Sånt man bara säger passar nog bättre dagar det regnar så nu kör jag på bara Elizabeth George's böcker.


Annars i min lilla bokvärld då?
Jodå det går framåt, jag är sååååå sugen på att åka ut till Höganäs och köpa mer böcker på bibblan, men jag får nog hålla mig liiiite, ska ju dit på lördag och då tänkte jag slinka inom bibblan och se vad som finns kvar. De hade ett så härligt utbud så jag måste bara dit igen och kika, om inget annat så för att köpa lite böcker till barnen. :D
Jag håller ju även på med att damma och fixa i mina bokhyllor, stackars böcker vissa var ju täckta med ett tjock lager damm, vilken misshandel av böcker! ;)

Barnen blev väldigt nöjda med fynden från bibblan, jag hittade väldigt mycket till dom denna gång och böcker som verkligen föll de i smaken, en hel del fakta böcker om både djur och olika länder. Riktigt kul att komma hem med böckerna till dom.

Nej nu ska jag ut och sätta mig under plommonträdet och läsa lite, sen när det är svalare ute så fortsätter jag inne med både böcker och röjande av allrum.

Ja jag måste ju visa ett par bilder från vår lilla tur till Danmark i lördags. Detta är Holger Danske som sitter och vaktar ingången till kasematterna/fängelsehålorna på Kronborg slott. Han ser allt annat än glad ut. ;)

De små fångades men de släpptes ut rätt så fort igen, tror inte Holger hade orkat ha de där på livstid. ;)

De tyckte iaf att det var SÅ spännande att se fängelsehålorna och alla kanoner på slottet.

Nej, som sagt, skuggan och boken och kaffet! Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar