måndag 6 juni 2011

Finns det något bättre?

Än att sitta i pyjamas ute på altanen med en bra bok? Att man sen kan sitta här utan att frysa oxå ser jag som en härlig bonus.

Sommaren är den bästa tid på året, det är varmt och skönt och man får en så otrolig läslust.
Och just idag känner jag så för att ta min bok och åka iväg på en lång tur, vart vet jag inte, men det hade varit kul att åka iväg. Mot okända eller för den delen kända mål, att sitta i bilen och läsa en bra bok och ha bra musik i öronen, att komma fram till något ställe som antingen är helt okänt för en eller där man varit förr och känner sig hemma. Att utforska nya platser med barnen. Ja ja det får väl vänta till semestern, fast då vet jag hur det blir och det ser jag inte framemot riktigt lika mycket, att tillbringa semestern enbart bland leksaks flygplan är inte riktigt min drömsemester.
Men men jag kan ju sitta hemma och läsa så åker de som vill och leker med flygplanen.
För läsa det ska jag göra i sommar oavsett vad folk säger.

Glöm nu inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar