torsdag 26 maj 2011

Nä hä, får tänka om.

Skulle läsa igår kväll, letade som en tok efter min bok. Men nej den lyste starkt med sin frånvaro. Kom på efter en stund att lilldottern suttit och kollat lite i den i min säng så jag knatade ner till henne och vad ser jag? Jodå hon ligger och läser den. Jag frågar henne om hon tänker läsa den eller om hon bara ska öga lite till i den.
Hon svarar att den ska läsas, på allvar.
Jag står och tittar på henne och undrar vart åren tagit vägen! Min lilla tös ligger alltså där framför mig och läser vid 11.5 års ålder sin första vuxenbok!
Jag står kvar en stund och kan inte sluta tänka på att denna lilla tös som ligger där börjar bli stor, är detta ett av de första stegen in i vuxenvärlden? Är det det till jag nog allt pausa tiden lite för jag hänger inte alls med!
Boken hon snodde av mig är Grottbjörnensfolk.

Glöm nu inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar