söndag 15 maj 2011

Det gick inte

så bra för Irland igår, den låten var min absoluta favorit, nej jag höll inte alls på Saade, gillar inte alls den låten. Men det var ju kul för Kempe att hans låt blev trea.
Så för att hedra Irland ska jag nu börja läsa något irländskt, vad vet jag inte, får leta bland mina gömmor, har ju någon Binchy som ligger oläst så jag tror det blir något av henne.


Tänkte på en sak igår när jag kollade på melodifestivalen och undrade om man verkligen måste vara så där patriotisk som de flesta är, många hade sina favoriter från andra länder. Men alla sa ju att de hoppades att Sverige skulle vinna. Jag hade Irland och Moldavien som mina favoriter och ville absolut inte att Sverige skulle vinna, är det så fel? Jag gillade inte låten helt enkelt, i mina ögon och öron var Irland och Moldavien bättre och jag ville verkligen att någon av de skulle vinna. Är jag så konstig för att jag inte gillade vår låt?
Bara för att jag råkar vara svensk betyder väl inte det att jag måste älska allt som kommer härifrån? Jag kan väl inte ändra min musiksmak bara för att vara politiskt korrekt?
Det är ung som att jag bara skulle gilla och läsa böcker skrivna av svenskar.
Glöm nu inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar