onsdag 4 maj 2011

Där lejon jagar - Eric Campbell

Förlag: En bok för alla
ISBN: 9174489593
Antal sidor: 153
Betyg: AAAAA
är nu utläst och det kändes som att ta förväl av en god vän.
Boken var otroligt spännande och det var längesen killarna blev så fängslade av en bok som de blev av denna.
Boken handlade om Chris och hans pappa. Hur hans pappa fick jobb i Afrika och deras resa mot ett nytt liv. Det som fick pappan att välja att bryta upp från London och slänga sig ut i ett stort äventyr i Afrika var att han tyckte att han och Chris behövde en nystart efter att mamman/frun hade dött.

Resan går först till Tanzania där Chris träffar både piloten som ska ta de till missonssjukhuset där pappan ska jobba och föredetta viltvårdaren Mike Taylor.

Resan till Tanzania går bra, men sen strular det till sig och planet störtar, alla tre i planet överlever, men både pappan och piloten är skadade så nu börjar en lång vandring för Chris, mot civilisationen och till hjälpen.
Men vad Chris inte hade räknat med var att han skulle få en väldigt udda följeslagare, tom väldigt farlig förljeslagare, en döende lejonhane.

Mina två små killar gillade verkligen denna bok, jag har aldrig sett de så stilla och det är inte ofta de är så tysta som de var när jag läste denna bok för dom.
En bok som både jag och mina två killar tycker att ni borde läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar