lördag 16 april 2011

Två barnböcker

köptes idag.
Det var Sjukhusmysteriet av Martin Widmark till killarna och så Simma lugnt, Sigge av Lin Hallberg till Emmy. 
Två böcker som de inte hade och som de önskat länge. 
Så ikväll ska Emil läsa mysteriet, jag ska läsa den för AnGu när vi läst ut våra böcker (Där lejon jagar och Doktor Proktor). 
Men jag måste säga att även jag är sugen på att sätta tänderna i Sjukhusmysteriet, jag gillar verkligen Widmarks böcker. 
Ja och även Sigge-böckerna, de är så mysiga och så handlar de ju om världens bästa djur, hästar. :D Ja eller ponnies i detta fall.


Det inhandlades även ett "kompishopprep" barnen tyckte det var kanonkul att se att deras mamma inte kunde hoppa in i bågen utan var tvungen att stå i mitten och börja hoppa i den sas. Ja ja ja jag är inte ett barn längre, kom helt enkelt inte på HUR man gör för att hoppa in. :D Sen gnällde barnen över att jag var för lång, bågen kom aldrig över mig. 

Ja ja roligt var det iaf. :D


Kram! Och glöm inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar