tisdag 26 april 2011

Men somna inte då!

Ja läser ju Doktor Proktor för de två minsta och den är ju bara för underbar. Både jag och barnen bara älskar den och allt det tokiga i den.
Vi ligger och skrattar så vi får ont i våra magar.

Men vissa kvällar, särskilt nu när de är ute så mycket SOMNAR de mitt i!
Jag ligger där och läser högt för mig själv ett tag innan jag inser att den enda som lyssnar är jag. Då skakar jag i de små liven. -Men snälla somna inte nu, jag vill ju veta hur det går!
De två små liven gäspar och ber sin tokiga mamma om att få somna om. - Snälla mamma vi orkar inte mer, vi läser mer i morgon! - Nej nej jag vill veta NU, snälla barn bara ett par sidor till!
- Nej mamma, gå och läs din egen bok, vi VILL sova, NU!
Så jag lommar ut och läser min egen bok. Fast tankarna är hos Doktor Proktor, vad gör token nu? Vad kommer att hända? Jag vill läsa nu! Men mina små prinsar de sover sött hur gärna jag än vill läsa mer om Doktorn och hans vänner Lise och Bulle.


Glöm nu inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar