torsdag 28 april 2011

Galna katter och bokhyllestädning!

Jag har ett litet problem här hemma med våra katter. Jag tror dotterns katt (den lilla flickkatten) fått någon form av hjärnblödning under natten. Min katt (den stora fina underbara pojkkatten) kom in nu för en timme sen, glad i hågen över att få lite god nåt var han. Då fick den mindre fina katten tokbryt! Hon morrade, fräste och slog mot min stackars lille kille. Jag tänkte för en sekund att jag kanske släppt in fel katt, men efter en snabb koll och framförallt efter att ha lyssnat på honom insåg jag att det är rätt katt. Men den mindre fina katten verkar inte inse det. Varför? Alltså jag vet att hon är döv, men har hon gått och blivit blind oxå över natten? Eller kan det vara så att min fina lille vän varit i slagsmål, vilket jag tror iom han tappat sitt halsband, och den andra katten på något vis gjort att min fina katt luktar annorlunda så att dotters mindre fina katt blir förvirrad? Någon som vet?
Ja ja hur som helst så är det iaf stora bokhyllestädningen som gäller här hemma idag, hyllor och böcker är väldigt dammiga så jag tycker det är dags att damma av dessa.

Glöm nu inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar