fredag 11 mars 2011

Sitter på dotterns rum...

och ser alla hästböcker hon har, tror bestämt att jag blir lite sugen att läsa någon av de. :D
Kommer ihåg hur jag älskade alla mina hästböcker när jag var yngre. Guuuud vad många jag hade och grrrrrr vad jag nu ångrar att jag bara gav bort dom, allihop, bara så där rakt av! Typ "Här, ta dom, jag vill inte ha dom!"
Vissa saker tycker man är så bra just då när man gör det, men sen, när det gått några år, då kommer ångern, den sliter lite i en och man saknar allt det där man gav bort.

Men men som tur är så finns det ju antikvariat och jag har hittat lite av de jag hade till min dotter, men det är ju inte samma sak, det är ju inte mina högst älskade böcker, det är någon annan som haft dom och som kanske kommer de som jag att sakna just den boken om några år. De kommer kanske också att ångra att de sålde sina böcker, men jag lovar jag kommer at vårda dessa älskade böcker ömt, kommer aldrig att släppa de ifrån mig.



Kram! Och glöm inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar