fredag 4 mars 2011

För trött

Ja just nu är jag för trött för att läsa.
Jag har nämligen ett problem med en liten sömngångare i familjen.
Ena sonen har börjat gå i sömnen och inte bara en gång per natt, nej då minst tre gånger är han uppe och går och varje gång man lägger honom tar det iaf en halvtimme att få honom att stanna kvar i sin säng. Detta tar all ork från mig och jag känner mig själv som en sömngångare om dagarna.
Jag har börjat sova dåligt under den tid jag sover om nätterna bara för att jag är orolig att den lille ska gå upp utan att jag märker det och ramla i trappan.
Själv är den lille killen helt slut när jag väcker honom på morgnarna.
En väldigt ond cirkel.
Jag har läst lite på nätet och som tur är det där med att man inte ska väcka dom en myt, men det är ju helt omöjligt att väcka honom.
Jag ska kontakta läkaren i nästa vecka men jag undrar nu om någon här ute i cyberrymden har något tips på böcker om detta.
Glöm nu inte läsa!

2 kommentarer:

  1. Jag har sökt i Pubmed och hittat ett antal vetenskapliga artiklar. Där hävdas, att man inte bör väcka barnet.
    Här kommer en länk till en norsk artikel:
    http://www.tidsskriftet.no/index.php?seks_id=1895155

    M V H
    Petter Eremiten

    SvaraRadera
  2. Tack för länken! :D
    Jag försökte väcka honom varje natt, men det var omöjligt. Men som tur är så har han slutat nu, har inte varit upp på någon vecka nu. Skönt att man får sova igen. :D

    SvaraRadera