torsdag 10 mars 2011

30 bokdagar.Dag 2: En bok som du har läst mer än tre gånger.

Dag 2: En bok som du har läst mer än tre gånger.
Vattenfolkets land av Eric Leijonhufvud den har jag nog läst 5 gånger. Helt underbar bok. Den är rätt udda (för mig iaf) men den fångade mig redan efter första sidan.
Det är en bok jag kan läsa om och om igen utan att den förlorar sin charm.
Det är ett äventyr som jag gärna läser snart igen.

"Vattenfolkets land är en spänningsfylld äventysrberättelse som med obändig fantasikraft skapar sin egna värld. I handlingens centrum står den mörke Heydran, en särling vars härkomst är höljd i dunkel och han är huvudpersonen i den sagolika kedja händelser som medoemotståndlig kraft driver romanen framåt."


Kram! Och glöm inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar