onsdag 23 februari 2011

Den jag var - Meg Rosoff

Förlag: X Publishing
Antal sidor: 190
Betyg: AAAA
ISBN: 9789185763108
Rec.ex från förlaget.

En disig morgon på 1960-talet, en strand någonstans utmed den engelska östkusten.



En disciplinerad grupp internatskoleelever kommer springande på led.


Det unga berättarjaget får nog och sätter sig ner, intill ett fallfärdigt skjul. Högt där ovanifrån hörs fåglars hesa skrin. Så skingras plötsligt hans tankar av en främmande röst: Vad gör du här?
Mötet förändrar allt.

En trevlig bok, som gav en en del att fundera på. En fin historia om en udda vänskap, med en som visade sig att inte vara den som berättarjaget trodde den var.
En berättelse som är berättad på ett lugnt och stilla sätt, men som ger en mersmak ändå, man vill bara läsa en sida till och en till och en till....

Jag gillade person och miljö-beskrivningarna i boken.
Berättarjag gör en resa i livet, en resa som tar honom dit, dit till stugan där det en gång började.

Denna bok läste jag som första bok nu efter min LÅNGA svacka och den fick mig verkligen att vilja ha mer, att läsa fler böcker.

En bok jag varrmt rekommenderar till er alla.




Kram! Och glöm inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar