fredag 12 november 2010

Vi behöver inte låna.

Idag skulle Emil till skolbiblioteket och göra ett nytt lån. Killarna började prata om vilka dagar de lånar böcker.
Då sa Emmy att de inte går till bibblan längre, deras fröknar har sagt att de inte behöver låna böcker längre!
Vad då inte behöver låna?
Jag trodde att lärare skulle uppmuntra läsandet och inte tvärtom!
Jag kommer ihåg att under hela min grundskoletid så var det boklån.
Ni som har barn i skolan eller är lärare själv, slutar era barn/elever låna böcker i femman?

Glöm nu inte läsa!

2 kommentarer:

  1. Oj, sade fröken så?
    Vad då inte låna böcker? (Ok - ska fröken själv öppna ett bibliotek i klassen?)
    Det var det absolut konstigaste jag har hört (läst) idag, eller snarare på lång tid!

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet inte vad de menar, om det är så att de har en låda böcker i klassrummet som barnen kan ta av och läsa i skolan eller om de tycker det är jobbigt att gå till bibblan med eleverna.

    De har ju en låda med böcker i klassrummet med böcker, men det är inte för hemlån utan bara för att läsa i skolan, men jag tycker ju att det ska få både och, både läsa i skolan och även gå och låna böcker på bibblan.
    Har nog inte heller hört något så korkat.

    SvaraRadera