fredag 15 oktober 2010

Utlottning 2!

Igår fick jag Vårt lejon Christian från Forum, idag kom samma bok hem i lådan. Jag ringde förlaget och sa att det kom en till och frågade, sa att jag skickar tillbaka den så fort som möjligt. Men det behövde jag inte, så vi kom överens om att en utlottning här på bloggen av boken var en superbra idé. Så nu lottar jag ut ett ex av just Vårt lejon Christian.
Jag har kommit en bra bit in i boken och den är så bra.
Så känner ni för att läsa denna bok själv eller ge den till någon i present så ta chansen att vinna den här. :D

Denna gång blir det en lite utmaning för er. Denna gång vill jag att ni som tävlar ska motivera varför just DU ska vinna och detta med ett lejon minne. Det kan vara hur långsökt som helst, men ni ska ha ett lejon med i minnet. Kan vara ett riktigt livs levande lejon, ett lejon i en film, eller ett litet gosedjur från er barndom. Låt geniknölarna jobba och försök minnas något som har med ett lejon att göra.

Ni har till den 25 oktober på er att skriva in ert minna här som en kommentar i detta inlägg, inte mail.

Den 31 oktober vet ni vem som vunnit.

Lycka till!


Kram! Och glöm inte läsa!

8 kommentarer:

  1. Det är ju boken jag vill ha! Jag har inget eget lejonminne, men har velat ha den här boken ända sen jag såg reportaget på TV. Historien är så rörande, enda tråkiga var att reportaget var så kort. Boken skulle vara toppen för mig som inte kunde få nog av historien :)

    SvaraRadera
  2. Tävlingsbidrag:

    Varför jag vill vinna. Lejon har länge varit ett favoritdjur i vår familj. Lejonminnen har vi fullt av, jag minns hur min dotter första gången sade "ejon" när hon såg ett livs levande på en utflykt med öppna förskolan. När lillebror Johan föddes kallade dottern honom för "mitt lilla ejon". Så lejon är för oss något väldigt speciellt så just därför vill jag ha boken till min lejonsamling. Sen vill jag ju givetvis också läsa boken. // Cine (du vet vem jag är)

    SvaraRadera
  3. Den stygga flickans rackartyg av Mario Vargas Llosa blir bokcirkelbok. Är du med?

    SvaraRadera
  4. Ett lejonminne... hm... för mig är mitt största lejonminne ur boken Häxan och lejonet. Jag både läste boken och såg filmen som barn. Den gjorde STORT intryck! Jag verkligen ÄLSKADE boken och filmen. Jag vet inte hur många gånger jag läst den!!! Jag kom ihåg hur jag grät när lejonet Aslan blev bunden och rakad. Då kände jag verkligen sorg!!!

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du är med i bokcirkeln!!!

    SvaraRadera
  6. Ja, Jag hade ju ett goselejondjur som barn (på 50talet innan konsumentverket fanns) som jag tog fram när jag fick min dotter. Den hade såna där gamla pärlögon men min dotter har alltid varit ett lugnt barn så jag tänkte inte på det. Då kom ett annat barn och hälsade på, när hon fick se lejonet kastade hon sig genast över det och satte tänderna i ögonen och drog ut ett öga som ju satt i en lång nål! Som tur var höll jag ögonen (haha) på det som skedde så jag fick raskt ingripa. Det lejonet åkte ner i se men inte röra lådan omedelbart!
    men boken vill jag ha för att den utspelar sig i slutet på 60-talet, det ljuvfa! Lejonet är bara bonus mao.

    SvaraRadera
  7. Jag vill också gärna vinna! Mitt lejonminne är när jag i 10-års åldern hittade Född fri i mammas och pappas bokhylla. Jag läste boken om lejonet Elsa och var oerhört fascinerad av historien. Många, många gånger återvände jag till boken och bara tittade på alla fina svartvita fotografier i den. Dessutom är jag gift med ett lejon så jag vet att lejon och jag är en "perfect match"! :-)

    SvaraRadera
  8. För när jag läste denna boken, som jag bara grät av skratt, rördhet (?) och hjärtekross så fick jag tankarna tillbaka när min storebror tog med mig och min syster på Lejonkungen på bio. Det var en magisk dag med bara mig, min syster och våran (11 år äldre) storebor. Inga föräldrar! =)

    SvaraRadera