söndag 31 oktober 2010

Hittade denna enkät gör bokbabbel, länk kommer när jag kan redigera inlägget i datorn.

1. Favoritbok i barndomen?
Oj hade så många, men Flicka till häst är en av de största favoriterna.
2. Vad läser du just nu?
I väntan på talibanerna och så Hundraåringen
3. Vilka böcker har du reserverade på biblioteket?
Inga alls.
4. Dålig bokvana?
Det är väl att jag köper för många och påbörjar för många på en gång. Ja och så är jag usel på att komma ihåg författarna.
5. Vad har du för tillfället hemlånat från biblioteket?
Inget alls, inte mer än det barnen lånat i skolan.
6. Har du en läsplatta?
Nej.
7. Föredrar du att läsa en bok åt gången eller flera på en gång (slalomläsning)?
Ja jag kan ha en del igång samtidigt, men det brukar sluta med att jag koncentrerar på bara en och glömmer sen bort de andra.
8. Har dina läsvanor ändrats sedan du började blogga?
Nä inte mycket, kanske att jag breddat mina vyer lite. :-D
9. Sämsta boken du läst i år?
Stieg Larsson-triologin.
10. Bästa boken du läst i år?
Är många svårt att peka ut just en, får nog återkomma med det.
11. Hur ofta läser du utanför din egen bekvämlighetszon?
Inte så ofta, men det bli oftare nu än vad det blivit tidigare.
12. Vilken är din läsebekvämlighetszon?
Romaner och till viss del deckare, historiska romaner, chik-lit.
13. Kan du läsa på bussen?
Ja om inte chauffören kör som en busstjuv.
14. Vilken är din favoritplats att läsa på? I min säng eller i soffan.
15. Vad anser du om att låna ut böcker? Regler?
Att jag får tillbaka boken/böckerna inom överskådlig tid och i det skick jag lånade ut dom i. Skriver upp vem som lånat vad för att veta vart mina böcker är.
16. Viker du hundöron i dina böcker?
NEJ! Aldrig, inte i någon bok alls.
17. Skriver du någonsin i bokens marginaler?
Usch nä, är som att svära i kyrkan.
18. I studierelaterade då?
Pluggar inte
19. Vilket är ditt favoritspråk att läsa böcker på?
Svenska, går snabbast då, men har faktiskt köpt en del på engelska som jag ska läsa, någon gång.
20. Vad får dig att älska en bok?
Bra och fängslande story, bra språk och bra dialoger.
21. Vad inspirerar dig att rekommendera en bok?
Att jag själv gillade den och för att jag tror att andra kanske skulle tycka om den.

22. Favoritgenre?
Romaner och chik-lit.
23. Genre du sällan läser (men önskar att du gjorde oftare)?
Fantasy
24. Favoritbiografi?
Bogie av Joe Hymas
25. Har du någonsin läst en självhjälpsbok?
Nej, men jag har nog någon i någon hylla.


Glöm nu inte läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar