måndag 11 oktober 2010

Handen på hjärtat

och jag lovar att jag ska bli bättre på att låna böcker på bibblan!
Som det är nu så har jag inte ens ett lånekort!
Men jag får ALLTID böta så mycket när jag lånar, glömmer ALLTID datumet!

Sen tycker jag det är så tråkigt att låna för jag måste släppa boken, den måste tillbaka till bibblan, den kan inte stanna kvar och bo i någon av mina hyllor. När jag har lånat böcker på bibblan har det OFTA resulterat i att jag sett till att hitta boken ute i handeln (anton bokhandel eller antikvariat) för är det en riktig bra bok så MÅSTE jag ju ha den i min hylla. Hur billigt blir det då att låna? Om man först ska betala straffavgift och sen gå och köpa boken?
I mina ögon är det inte ett så smart sätt att låna/köpa böcker på.

Men men jag lovar, jag ska börja låna mer och jag lovar, de ska komma tillbaka i tid, men jag kan absolut inte lova att jag inte köper boken om det är en bra bok.

Kram! Och glöm inte läsa!

2 kommentarer:

  1. Här har du en riktig bibliotekfantast. Jag tycker det är toppen och visst kan man köpa boken om den är riktigt bra.

    Jag tycker det är lite lättare att få in böckerna i tid då jag kan förlänga lånen på nätet. Sen är jag också anmäld till bibliotekets sms-tjänst där jag får sms när ett boklån håller på att gå ut. Alltså behöver jag nästan inte tänka själv alls :-)

    SvaraRadera
  2. Det är lättare när man kan göra omlån via nätet och få påminnelser med mail (eller SMS), men när jag inte jobbar på något bibliotek brukar jag också lyckas dra på mig en del avgifter...
    Men det vägs upp av utbudet, det går ju att få tag i nästan vad som helst...

    SvaraRadera